diumenge, 8 de gener del 2012

Posem límits



Aquests dies que he estat a Alemanya he llegit un post interessant de com són les autopistes alemanes (autobahn):

"1. El asfalto no tiene baches, ni hendiduras ni rajas. Cuando aparecen,se corta el asfalto y se repone nuevo. No se "parchea". La profundidad media es el DOBLE que en cualquier otra autopista del mundo. Un Jumbo (747) podría aterrizar y despegar y no aparecería ni un bache ni raja en el asfalto.

2. En las zonas donde sí que hay límites de velocidad los radares están como churros, y como te pases, te cazan. Aparece la matrícula del coche y la cara del infractor. Las multas no son tan cuantiosas como aquí (no hay afán recaudatorio), pero sí que quitan muchos más puntos.

3. El "achuchar" por detrás está penalizado. Hay líneas pintadas en el suelo en muchos tramos. Hay cámaras especiales que calculan la distancia entre un coche y el que le sigue. Si es menor de la estipulada: foto y resta de puntos.

4. La policía lleva coches de última generación: BMW,Mercedes y Audi.No les importa que les graben las matrículas porque las cambian. Algunos coches de la policía llevan el limitador electrónico de los 250Km/h quitado por si alguien "se pasa de listo".

5. En cada Km de Autobahn se invierte el doble de dinero que en cualquier otra autopista del mundo.

6. El límite de desnivel POR LEY es del 4%. También hay límites para los radios de las curvas.

7. El agua se drena perfectamente mediante un sistema que la canaliza hacia unos estanques especiales.

8. Insultar o hacer gestos es DELITO.

9. TODO EL MUNDO va por la derecha, IMPEPINABLEMENTE. Cuando quieres adelantar, miras por el espejo y si no viene nadie, adelantas. INCLUSO A MÁS DE 200Km/h!.

10. La asitencia médica es rapida y eficaz. Hay 36 bases de helicópteros repartidas por toda Alemania.

11. TODA LA AUTOBAHN está cableada y controlada por cámaras de vigilancia, sensores de tráfico, temperatura, etc.

12. La velocidad (donde está controlada) se controla muchas veces por sistemas automáticos y avisan de un atasco kilómetros antes.

13. El sistema automático muchas veces impide la formación de atascos habilitando el arcén como carril adicional. Cuando no se necesita, vuelve a ser arcén.

14. La cortesía y la cordialidad entre conductores es lo HABITUAL,no la excepción.

15. Existe una cierta prioridad al circular: Porsche, BMW, Audi y Mercedes tiene prioridad cobre cualquier otro vehículo.

16. Sacarse el carnet de conduciren Alemania cuesta entre 1200€ y 1500€ aprox y el aprendizaje dura 2 meses e incluye conducción por la Autobahn a 200Km/h . Se supone que se hace ya al final.

17. El equivalente al RACC de aquí es el ADAC, que en el 80% de los casos resuelve los problemas de los coches en el momento.

18. Quedarse sin gasolina en la autobahn es un DELITO!.

19. En zonas sin límite de velocidad puedes adelantar a la policía a la velocidad que quieras.

20. Dar las luces cuando quieres adelantar es delito. Lo correcto es ponerse a la distancia de seguridad con el intermitente izquierdo dado.

Aún así, mueren 6.000 personas en las autopistas alemanas todos los años: la mayoría son jóvenes con menos de 2 años de carnet de conducir y con coches muy potentes."

En gairebé en tot estic d'acord menys en que no hi ha límit de velocitat en molts km d'autopista,si estigués limitat de fábrica,segons la gama de cotxe i l'edat del conductor (perquè la majoria de morts per velocitat són joves i si portes molts anys conduint ja no tens aquesta necessitat de córrer).

Jo limitaria aquests cotxes tan potents a 250 km/h ja de fàbrica com es fa en gairebé tots els casos i en els cotxes que per aerodinàmica,motor i per conducció no fossin tan segurs com els de gama alta els limitaria a 190 km/h.

És normal que un BMW pugui arribar a circular a 200 km/h (ja que a 130 és velocitat de creuer), però no ho és que un cotxe de gama mitja pugui passar de 190 km/h (que en alguns casos el pedal no dóna per més, en altres el cotxe comença a perdre estabilitat).

Amb aixó seria més normal que els cotxes de gama alta tinguessin més prioritat,perquè estan més preparats de fàbrica que puguin avançar a 200 a un altre que de fàbrica no excedeixi dels 190.També és veritat que a Alemanya les autopistes estan més cuidades (es gasten molt més en fabricació i manteniment) i a Espanya hi ha autopistes que millor no passis dels 180 (tampoc hi ha diners,o no s'inverteixen).

Trobo que està molt bé que es penalitzi qui fa llums o no deixa distància seguretat.A Alemanya en general hi ha més seny a l'hora de circular (tant vianants com vehicles respecten els semàfors i les senyals de trànsit).Que les multes no siguin recaudatories tan com el preu com el tipus de multa (com els putos 80 per hora i no em val això de la contaminació,no contamina més unes rondes saturades de cotxes o una ciutat com Barcelona que quan vas a Collserola i veus aquella nebulosa grisa de CO2 que tapa la ciutat? va home va, "vete a tu pueblo!").

A Alemanya gairebé no he vist cotxes "tuning" i si hi havia algun la majoria són espanyols o sudamericans i per sort no s'escolten cotxes amb el reggaeton o merdes semblants.

En definitiva, crec que a Espanya i Catalunya trobo que és normal que posin limit de velocitat (encara que limitar a 140 Km/h i treure la velocitat variable seria més normal), però la resta tenim el que ens mereixem, per culpa de molts "garrulos" que es peguen al cul per avançar i fan llums, o "niñatos de merda amb cadenes d'or" que van amb el seu BMW o cotxe "tunejat" amb el reggaeton o música a tope de volum i es creuen els amos de la carretera (per Zona Franca i Bellvitge es veuen uns quants...).

I no ho enllaço amb el tema social o polític,perquè el blog encara es faria més llarg i pesat ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada