dilluns, 31 de maig del 2010

El meu primer cop (la cursa del Corte Ingles...)



Eren les 8h del matí de diumenge, m'havia posat el despertador a aquesta hora perquè volia esmorzar una mica per tenir forces per la cursa ja que m'esperava un llarg trajecte d'algo més de 10 km. He fet un esmorzar molt saludable pera, mandarina, i suc de taronja (natural),no m'he plenat ja que no és gaire aconsellable correr amb l'estómac ple.

M'he posat la samarreta de Iniesta de l'any 2009, uns pantalons curts, unes bambes, he agafat una bossa petita amb un isostar de llimona (marca aptonia del Decathlon),un mòbil reliquia (nokia 8310 q te radio pq m'es igual si es mulla o si es cau al terra ;) ) i la càmera per fer alguna foto dins de l'Estadi Olímpic amb la nova pista d'atletisme (que pel meu gust és millor ara blava que el color vermell fosc de bans, queda més modern), llàstima que no tenia gaire carregada la bateria i he pogut fer poques fotos, però bueno hagués perdut molt temps fent fotos, i el que anava a fer allà és una cursa.

He arribat 7 minuts abans de les 9:30 (hora que començava la cursa), la plaça catalunya estava a reventar i feia un sol de collons (i jo que no portava gorra...). Eren les 9:30 i primer han sortit els corredors amb xip (els professionals) i després hem sortit la resta,he mirat l'hora quan passava de la linia de sortida i eren les 9:38h. Els primers metres la gent anava caminant i no hi havia manera d'avançar, tampoc volia anar ràpid, però almenys anar agafant un cert ritme. Quan ja hem fet un carrer la cosa ja anava millor.

A les 10h arribava a la pl. Espanya (aixo si anant per aragó que haguessim trigat menys per la gran via, pero clar no era plan tallar tota Barcelona o si.... si la gent volia agafar cotxe que esperés una mica o s'aixequés més aviat :P)
A partir de pl Espanya ja em notava bastant cansat i com sabia que venia la pujada a
Montjuic he baixat el ritme (caminava lleugerament :P), a les 10:30h arribava a
l'estadi olímpic. A l'entrada i sortida d'aquest hi hagut bastantes aglomeracions (bueno la gent es parava dins els tunels fent-se fotos i això ha fet perdre uns minuts, peròbueno com tampoc sóc professional, però clar tot suma ;) )

He trepitjat la nova pista d'atletisme, m'he fet una foto (que surto amb els ulls tancats entre el sol que feia i la suor que em queia del front...).
A la sortida de l'estadi, encara hi havia un tros de pujada més,semblava que no s'acabava mai, però alguns minuts després ja començavem a fer la baixada direcció paral.lel. La baixada ha estat bastant menys dura que la pujada, però tampoc em volia emocionar perquè si corria molt després em cansaria més ja que havia d'anar frenant.

Quan vam arribar a pl. universitat hi havia un cartell que posava 10km, ja quedava poc i hi havia molta gent a les voreres que ens animaven aplaudint,finalment quan quedaven 100m vaig pensar en accelerar la marxa,però vaig veure que gairebé a 30m de l'arribada hi havia un munt de gent; va ser als 20m l'unic moment que em vaig parar (i no perquè volgués) és perquè allò semblava el metro a hora punta, a l'arribada posava el temps 1h 40min.

Per fi, ja havia acabat de correr, vaig seguir caminant una estona sense parar i vaig fer uns estiraments, les meves cames no estan acostumades a aquestes curses, vaig anar a buscar un refresc amb el tiquet i vaig pujar passeig de gracia caminant per agafar el metro a Diagonal. Poc a poc m'anava recuperant, i estava content d'haver provat de fer una cursa aixi i crec que m'animare a fer d'altres (aixo si entrenant una mica mes), i el del que estic segur es que l'any que ve tornaré a la del corte ingles (però aniré més aviat perquè degut a arribar tant just, vaig sortir bastant darrere, l'inici va ser molt lent, i a llocs com a l'entrada i sortida de l'estada olimpic perdes temps i fins i tot ens paressim).

P.D.: Em deixava un detall important a parlar,que no m'agradaria fer-ho,la gent és
molt porca. Estaven els carrers plens d'ampolles d'aigua (sobretot després de la
parada d'aigues), entenc que els esportistes que anessin ràpid no podien perdre
temps en desviar-se, encara que pel cami hi havia containers oberts i si no encistellaves es quedava l'ampolla a prop, però gent que anava amb bossa i les
llençava, families amb nens petits llençant les ampolles al terra,això és educació?
Potser exagero però després mira com surten els nens aquests, embrutant platges,
muntanyes, els mateixos carrers i després vas tu a qualsevol lloc i trobes
merda i més merda que embruta tots els paradissos que tenim.
Tant costa ser cívic? Tant costa cuidar la natura que tenim per poder-la gaudir nosaltres i totes les generacions futures? Doncs es veu que hi ha gent que si, que
l'importa poc que ens vegin com un país que la gent crida i es bruta i poc
respectuosa. M'aniria jo anara casa d'aquesta gent porca per llençar merda al seu
terra a veure si els agrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada