dimarts, 28 de juliol del 2009

De vacances per Menorca


La setmana passada vaig estar uns dies a Menorca, concretament a Alaior. Em va anar molt bé desconectar del soroll de la ciutat, de les aglomeracions, de l'estress que es percep quan vas caminant pel carrer.

Vaig arribar de nit i ja vaig notar la diferència, silenci, mirava el cel i es veien les estrelles, només se sentien els ocells cantar. Vaig tenir la sort de tenir uns dies esplèndids de sol (massa calor i tot potser si volia anar en bici...), vaig fer una visita ràpida del poble, no hi havia ombra enlloc ja que les cases eren baixes, a la part cèntrica gairebé no passaven cotxes, es podia passejar tranquilament, les families gaudien d'un dia d'estiu en un poble petit amb molta vida, mentre els pares estaven prenent algo a les terrasses dels bars, els nens jugaven. A la foto es veu el carrer major del poble, gairebé peatonal.




Per moure'm d'un lloc a un altre, com no vaig llogar
ni cotxe ni moto i en principi volia anar en bici (però
feia tanta calor que vaig desestimar la idea no volia passar les vacances en un hospital amb una lipotímia), anava en bus, i clar m'havia
d'acostumar a que allò no era Barcelona (que em
queixo quan el metro triga 5 minuts) i allà passava un bus cada hora, però no tenia pressa estava de vacances i al voltant es respirava tranquil.litat. Vaig agafar un bus cap a la platja de Son Bou, la platja més llarga de Menorca, quan vaig arribar em vaig trobar una agradable sorpresa, la platja formava part d'un parc natural.
Feia molta gràcia veure els ànecs arribar a la sorra de la platja i fins i tot quan t'apropaves no s'espantaven però per sort la gent no llençava res, és molt reconfortant veure que hi ha gent que estima la natura i els paisatges, no com en altres llocs com a una cala molt maca de l'oest de l'illa que es diu Santa Galdana que quan mires cap enrere et topes amb un hotel monstruós, que passa que la gent no pot fer un pas per anar a la platja que li has de posar un hotel que només sortir per la porta ja et trobis una tovallola a la sorra? Lamentable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada